Polityka prywatności i standardy ochrony małoletnich

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Polityka określa w jaki sposób wykorzystujemy i przetwarzamy Twoje dane osobowe (dalej: dane) w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony internetowej. Prezentujemy także informacje o plikach cookie i innych stosowanych przez nas narzędziach.

2. Polityka dotyczy wszystkich naszych stron internetowych, serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz naszych kont prezentowanych na portalach społecznościowych (dalej łącznie: Serwis/Serwisy).

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem Twoich danych osobowych jest SPORT-EVO SZYMON DOLEGA 82-200 MALBORK UL. MICHAŁOWSKIEGO 17b/4 NIP 5792027565

2. Podczas korzystania przez Ciebie z naszych usług w Serwisach zbieramy w szczególności: adresy IP, adres URL, informacje o zachowaniach w Serwisach, kliknięcia w elementy stron internetowych w Serwisach, nazwy otwieranych plików, daty i godziny wejść do Serwisów, nazwę Twojego dostawcy usług internetowych, informację o rodzaju Twojego systemu operacyjnego oraz o rodzaju i wersji Twojej przeglądarki.

3. Jeżeli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem formularzy kontaktowych dostępnych w Serwisach, w zależności od rodzaju formularza, zbieramy także Twoje: imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu.

4. Jeżeli kontaktujesz się z nami poprzez portale społecznościowe, zbieramy także informacje takie jak zdjęcia, dokumenty udostępniane przez Ciebie za pośrednictwem mediów społecznościowych.

5. Twoje dane osobowe zbieramy poprzez: zaakceptowane przez Ciebie pliki cookies, używanie narzędzia analitycznego Google Analytics, skorzystanie przez Ciebie z formularza kontaktowego lub komunikatorów dostępnych na portalach społecznościowych.

6. Twoje dane osobowe są przetwarzane w celu korzystania przez Ciebie z pełnej funkcjonalności naszych Serwisów, realizacji na Twoją rzecz usług świadczonych drogą elektroniczną, do celów analitycznych, aby poprawić jakość Serwisów, do celów rozwoju, naprawy lub testów różnych funkcjonalności Serwisów, do obsługi Twojej wiadomości w formularzu kontaktowym.

PRAWA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA TWOICH DANYCH OSOBOWYCH

1. Masz prawo dostępu do przetwarzanych przez nas Twoich danych osobowych i otrzymania kopii Twoich danych, które przetwarzamy.

2. Masz prawo do żądania sprostowania (poprawienia, uzupełnienia) Twoich danych przetwarzanych w Serwisach, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia.

3. Masz prawo złożenia sprzeciwu wobec wykorzystywania danych na cele ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

4. Masz prawo żądania przeniesienia danych, które przetwarzamy tj. możesz je otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz masz prawo przesłać te dane innemu administratorowi. Jeżeli jest to technicznie możliwe, masz prawo żądania, aby dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi.

5. Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.

6. W przypadku akceptacji plików cookies lub wysłania wiadomości przez formularz kontaktowy, masz także prawo cofnąć wyrażoną zgodę w dowolnym czasie. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w przypadku akceptacji plików cookies lub wysłania wiadomości przez formularz kontaktowy znajdziesz tutaj.

Aby skorzystać z ww. praw oraz reklamacji możesz się z nami skontaktować:

telefonicznie pod numerem: 697111930
przez elektroniczny formularz kontaktowy dostępny na stronie: www.sportevo.pl
e-mailowo: biuro@sportevo.pl
pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: 82-200 Malbork ul. Michałowskiego 17b/4

W sprawie ochrony danych osobowych, Użytkownik może skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem wyznaczonego przez niego Inspektora Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości email na adres biuro@sportevo.pl

  1. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest Umowa pomiędzy Użytkownikiem a Szkołą sport-evo. Podanie danych osobowych w celu zawarcia i wykonania Umowy, w tym świadczenia usług przez Szkołę sport-evo jest dobrowolne, jednak brak ich podania powoduje, że zawarcie i realizacja Umowy oraz świadczenie usług będą niemożliwe. Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, Sport-evo może wymagać od Użytkownika podania innych niezbędnych danych. Poza tymi przypadkami podanie danych przez Użytkownika jest dobrowolne.
  2. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane będą wyłącznie w następujących celach:
  3. a) związanych z zawarciem i realizacją Umowy oraz świadczeniem usług, a także ich rozliczeniem (w tym wystawianiem faktur) oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi na pytania Użytkownika (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b), c) lub f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwanego dalej: RODO),
  4. b) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Szkołę sport-evo wynikających z ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
  5. c) zapewnienia obsługi usług płatniczych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
  6. d) ewentualnego ustalenia, dochodzenia, egzekucji roszczeń lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Szkoły Sport-evo, a także w celu zapobiegania nadużyciom i oszustwom (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
  7. e) przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  8. Jeśli Użytkownik wyrazi zgodę, Szkoła sport-evo k przetwarza jego dane w celu zapisywania danych w plikach cookies (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
  9. Administrator przetwarza następujące dane osobowe uzyskane od Użytkownika: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
  10. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika na podstawie i z zachowaniem wymogów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.) oraz RODO.
  11. Administrator zapewnia stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiających dostęp do nich nieuprawnionym osobom trzecim lub ich przetwarzania z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zapobiegających utracie danych osobowych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
  12. Dane osobowe Użytkownika, będą przechowywane przez okres:
  13. a) obowiązywania Umowy zawartej ze Szkołą sport-evo, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Szkoły sport-evo wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym przechowywania dowodów księgowych),
  14. b) niezbędny do dochodzenia roszczeń przez szkołę sport-evo w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Szkoły sport-evo, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
  15. Administrator jest uprawniony do przekazywania danych Użytkownika podmiotom, które uczestniczą w wykonywaniu Umowy przez Szkołę sport-evo i wspierają ją w świadczeniu objętych nią usług drogą elektroniczną, tj. podmiotom świadczącym usługi płatnicze, związane z rezerwacją terminów zajęć objętych Umową, doradcze, audytowe, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, firmom informatycznym i hostingowym, agencjom reklamowym lub marketingowym, którzy będą przetwarzać dane tylko i wyłącznie w określonych przez Administratora celach, o których mowa w ust. 6 powyżej.
  16. Administrator nie będzie podejmował wobec Użytkowników zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  17. Użytkownikowi, który przekazał Administratorowi swoje dane osobowe przysługuje:
  • prawo dostępu do swoich danych,
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
  • prawo usunięcia danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • prawo do przenoszenia swoich danych do innego administratora,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  1. Użytkownik, w celu realizacji swoich uprawnień, o których mowa w ust. 14 powyżej, może zwrócić się do Administratora z żądaniem, poprzez wysłanie go na następujący adres e-mail: biuro@sportevo.pl.  Przy czym, aby mieć pewność, że Użytkownik jest uprawniony do złożenia wniosku, Administrator może poprosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających mu uwierzytelnić Użytkownika.

PLIKI COOKIES

1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Twoim urządzeniu końcowym i przeznaczone są do korzystania z Serwisów. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Pliki cookies wykorzystywane są przez nas w celu:
a) dostosowania zawartości naszych stron internetowych do Twoich preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać Twoje urządzenie i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób korzystasz ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.

3. Stosujemy dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
4. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Ciebie ustawień i personalizację interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzisz, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
5. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim urządzeniu, możesz nie wyrazić zgody na instalowanie plików cookies w następujący sposób:

a) W przeglądarce Internet Explorer należy: wybrać z menu głównego pozycję „Narzędzia/Opcje internetowe”, a następnie w sekcji „Prywatność” zaznaczyć „Zaawansowane” i wyłączyć pliki cookie.
b) W przeglądarce Mozilla Firefox należy: wybrać z menu pozycję „Narzędzia”, a następnie pozycję „Opcje” i określić poziom prywatności w sekcji „Prywatność”.
c) W przeglądarce Opera należy: wybrać z menu pozycję „Narzędzia”, a następnie z pozycji „Preferencje”wybrać „Zaawansowane”, a potem „Ciasteczka”.
d) W przeglądarce Google Chrome należy: z menu po prawej stronie należy wybrać pozycję „Opcje”, a następnie „Dla zaawansowanych” oraz „Ustawienia plików cookies”.
e) W przeglądarce Safari: w menu Ustawienia należy wybrać pozycję „Safari”, a następnie w sekcji Prywatność i ochrona wybrać „Blokuj cookie”.

Są to przykładowe typy przeglądarek. W większości przeglądarek tego typu informacje dotyczące plików cookie można znaleźć w menu „Narzędzia” lub „Opcje”.

6. Pamiętaj, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszych stronach internetowych.

INNE NARZĘDZIA ANALITYCZNE
Google Analytics
W Serwisach wykorzystujemy również narzędzie Google Analytics do analizy zachowań użytkowników stron internetowych. Narzędzie to zbiera dane o plikach cookies. Potrzebujemy ich do celów statystycznych, aby sprawdzić jak często odwiedzane są poszczególne strony internetowe, ich zakładki. Dane te wykorzystujemy również do optymalizacji i rozwoju Serwisów.

Regulamin

REGULAMIN SZKOŁY PŁYWANIA “SPORTEVO”

  1. CZĘŚĆ OGÓLNA
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady obowiązujące w Pływalni w Gdańsku przy ul. Azaliowej 18, zwanej dalej: „Pływalnią Gdańsk Kokoszki”, Pływalni w Gdańsku przy ul. Kazimierza Górskiego 1, zwanej dalej “Pływalnią AWFiS”.
  2. Pływalnia Gdańsk Kokoszki czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 06:15 do 21:30, natomiast w weekendy w godzinach od 08:00 do 20:00 lub w innych godzinach jeżeli operator pływalni o tym stosownie poinformuje.
  3. Organizatorem pływania rekreacyjnego, zajęć nauki i doskonalenia pływania jest Sport-evo Szymon Dolega 82-200 Malbork ul. Michałowskiego 17b/ 4 NIP 5792027565
  4. Do korzystania z Pływalni upoważnione są osoby posiadające jednorazowy które wykupiły karnet wejściowy
  5. Zakup biletu jednorazowego, karnetu semestralnego lub korzystanie z Pływalni na podstawie innych kart uprawniających, o których mowa w ust. 4, jest równoznaczny z zapoznaniem się i akceptacją warunków obowiązującego Regulaminu.
  6. Dzieci do lat 10 mogą przebywać na terenie Pływalni oraz pływać wyłącznie pod opieką i nadzorem osób pełnoletnich.
  7. Użytkownicy Pływalni upoważnieni są do korzystania z szatni na 15 min przed rozpoczęciem zajęć. Po zakończeniu zajęć szatnia powinna zostać niezwłocznie opuszczona.
  8. Wartościowe przedmioty mogą zostać przekazane przez Użytkownika do depozytu  w recepcji Pływalni.
  9. Za przedmioty wartościowe i rzeczy osobiste pozostawione w szatni, w szafkach indywidualnych, przebieralniach, natryskach i na pływalni, Szkoła Pływania-Pływak nie ponosi odpowiedzialności.
  10. Na terenie Pływalni obowiązuje całkowity zakaz:
  11. a) palenia tytoniu,
  12. b) wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych, narkotyków oraz innych środków psychoaktywnych,
  13. c) wnoszenia opakowań szklanych, ostrych narzędzi oraz innych przedmiotów niebezpiecznych,
  14. d) przebywania zwierząt,
  15. e) handlu i akwizycji oraz naklejania i pozostawiania reklam,
  16. f) bezpodstawnego używania systemu ewakuacyjnego, alarmowego bądź przeciwpożarowego.
  17. Na Pływalnię nie będą wpuszczane osoby:
  18. a) których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub środków odurzających,
  19. b) z otwartymi ranami i stanami zapalnymi skóry,
  20. c) z oznakami chorób stwarzających niebezpieczeństwo utonięcia,
  21. d) których agresywne zachowanie  zakłóca atmosferę spokoju w obiekcie lub stanowi potencjalne zagrożenie dla otoczenia,
  22. e) których stan higieny odbiega od ogólnie przyjętych norm
  23. Użytkownik korzystając z oferty Pływalni oświadcza, że nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do korzystania z usług będących w ofercie Pływalni.
  24. Grupy zorganizowane dzieci i młodzieży (do 18 roku życia) mają wstęp na Pływalnię wyłącznie pod stałym nadzorem opiekunów dorosłych.
  25. Grupy zorganizowane korzystają z Pływalni na następujących zasadach:
  26. a) zajęcia nauki pływania może prowadzić wyłącznie osoba posiadająca stosowne uprawnienia przewidziane przepisami prawa,
  27. b) grupy zorganizowane pozostają pod kontrola swoich opiekunów w przebieralni i na hali basenowej,
  28. c) uczestnicy grup zorganizowanych wchodzą na halę basenową równocześnie,
  29. d) prowadzący zajęcia mają obowiązek sprawdzić stan liczebny grupy przed i po zajęciach,
  30. e) prowadzący zajęcia obowiązany jest przybyć na 15 min przed rozpoczęciem zajęć i wejść razem z grupą. Grupa bez prowadzącego zajęcia nie będzie wpuszczana na halę basenową,
  31. f) za stan bezpieczeństwa grupy całkowitą odpowiedzialność ponosi prowadzący zajęcia, a w pomieszczeniach Pływalni za właściwe zachowanie odpowiedzialny jest opiekun grupy,
  32. g) Sport-evo może kontrolować wszystkie zajęcia, a w razie stwierdzenia uchybień – zakazać dalszego korzystania z Pływalni,
  33. h) grupy korzystające z Pływalni powinny po zajęciach złożyć w wyznaczonych miejscach sprzęt pływacki i ratowniczy,
  34. i) grupy korzystające z Pływalni upoważnione są do korzystania z szatni na 15 min przed rozpoczęciem zajęć; po zakończeniu zajęć szatnia powinna zostać niezwłocznie opuszczona,
  35. j) na sygnał oznaczający koniec zajęć konieczne jest natychmiastowe opuszczenie hali basenowej przez uczestników grupy,
  36. k) osoby prowadzące zajęcia mogą wchodzić na halę basenową wyłącznie w stroju kąpielowym i w obuwiu basenowym, przeznaczonym tylko do zajęć na pływalni.
  37. Osoby niepełnosprawne korzystające z Pływalni mogą przebywać pod opieką osób pływających lub niepływających. Opiekunem osoby niepełnosprawnej na terenie Pływalni musi być osoba pełnoletnia
  38. Rodzice z dziećmi do lat 8 i odmiennej płci mają możliwość skorzystania z szatni rodzinnej.
  39. Przejście przez bramki w celu wejścia do szatni bądź wyjścia z Pływalni dozwolone jest jedynie po uprzednim rozliczeniu się z kasjerem.
  40. Zajęcia na hali basenowej mogą się odbywać tylko w obecności instruktorów pływania lub ratowników.
  41. Jednostka basenowa trwa 45 minut na Pływalni Gdańsk Kokoszki, a 40 minut na Pływalni AWFiS. Rozpoczęcie i zakończenie jednostki basenowej sygnalizowane jest przez ratownika gwizdkiem.
  42. Pływających obowiązuje stosowanie się do uwag i poleceń ratownika lub instruktora prowadzącego zajęcia.
  43. Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy Regulaminu, niestosujące się do zaleceń ratowników i obsługi Pływalni będą wypraszane z jej terenu bez prawa do zwrotu pieniędzy za zakupioną usługę.
  44. Do osób, które bezpodstawnie użyją systemu ewakuacyjnego, alarmowego bądź przeciwpożarowego zostanie wezwana Policja.
  45. Szkoła Sport-evo zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie.
  46. PŁATNOŚCI
  1. Odpłatność za korzystanie z oferty Sport-evo reguluje Cennik zamieszczony na stronie www.sportevo.pl
  2. Zakup biletów jednorazowych oraz karnetów odbywa się w Recepcji pływalni, przez system ActiveNow (wyłącznie karnety na naukę i doskonalenie pływania)
  3. Dotyczy Pływalni Gdańsk Kokoszki: cena jednostkowej usługi opłaconej w karnecie lub biletu jednorazowego obejmuje 70 minut, z czego 45 minut zawiera pobyt w strefie basenowej na zajęciach zorganizowanych lub pływania rekreacyjnego oraz 25 minut przebywania w szatni.
  4. System (Medicover Sport) na Pływalni Kokoszki i ZSSiO jest możliwe wyłącznie za dodatkową opłatą zgodną z obowiązującym Cennikiem.
  5. Istnieje możliwość otrzymania faktury za dokonaną płatność, o ile zostanie to zgłoszone w terminie przewidzianym przez obowiązujące przepisy księgowe i zostanie dostarczony paragon potwierdzający zakup.

III. ZASADY KORZYSTANIA Z PŁYWALNI

  1. Osoby korzystające z Pływalni powinny mieć na sobie strój kąpielowy, czepek oraz czyste obuwie basenowe.
  2. Każdą osobę obowiązuje przed wejściem do basenu umycie całego ciała pod natryskiem (mydłem i szamponem). Nie wolno wchodzić do wody z makijażem.
  3. Pływanie w biżuterii jest zabronione.
  4. Osoby wchodzące na nieckę pływalni zobowiązane są każdorazowo przejść przez brodzik w szatni odkażający stopy.
  5. Zabrania się przemieszczania się po niecce pływalni boso (bez klapek).
  6. Korzystającym z pływalni nie wolno powodować sytuacji zagrażających bezpieczeństwu własnemu i osób tam przebywających, a w szczególności:
  7. a) wchodzenia do wody bez zezwolenia,
  8. b) biegania po niecce pływalni,
  9. c) skakania z rozbiegu,
  10. d) hałasowania i używania wulgaryzmów
  11. e) popychania oraz wrzucania innych osób do wody,
  12. f) spożywania posiłków,
  13. g) żucia gumy,
  14. h) pływania z przedmiotami stwarzającymi zagrożenie dla osób przebywających w wodzie,
  15. i) wchodzenia na stanowiska ratowników oraz urządzenia o innym przeznaczeniu,
  16. j) skakania z fragmentów konstrukcji obiektu,
  17. k) użytkowania sprzętu ratowniczego do innych celów niż jest przeznaczony,
  18. l) zanieczyszczania wody basenowej,
  19. m) chwytania, szarpania lin, które oznaczają tory do pływania, powodując ich niekontrolowany ruch,
  20. n) wchodzenia na tory oznaczone tabliczką „rezerwacja toru” osobom nie uczestniczącym w zajęciach nauki pływania,
  21. o) niszczenia urządzeń i sprzętu pływackiego,
  22. p) przebywania w wodzie po sygnale informującym o zakończeniu czasu pływania,
  23. r) wchodzenia do basenu przed sygnałem kończącym turę poprzednią.
  24. Zabrania się wstępu na Pływalnię osobom z:
  25. a) z chorobami i stanami zapalnymi skóry, w tym egzemą,
  26. c) otwartymi skaleczeniami,
  27. c) chorobami zakaźnymi,
  28. d) infekcją wirusową,
  29. e) chorobami układu oddechowego,
  30. f)  infekcjami septycznymi.
  31. Wszelkie skaleczenia, urazy oraz problemy ze stanem zdrowia ujawnione podczas korzystania z Pływalni należy zgłaszać niezwłocznie dyżurnemu ratownikowi.
  32. Zajęcia nauki pływania odbywają się według ściśle określonego harmonogramu na torach oznaczonych tabliczką „rezerwacja toru”.
  33. Szkoła Pływania Pływak zastrzega sobie prawo zmiany harmonogramu w związku z: zawodami, zgrupowaniami, obozami, zajęciami indywidualnymi oraz innymi przyczynami organizacyjnymi.
  34. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I KARY
  1. Za zniszczony sprzęt lub urządzenia Pływalni odpowiedzialność ponosi osoba wyrządzająca szkody.
  2. Za zagubienie lub zniszczenie kluczyka z elektronicznym czytnikiem Użytkownik zobowiązany jest zapłacić karę w wysokości 50 zł.
  3. Do czasu uregulowania zobowiązań zostanie zawieszona możliwość korzystania przez Użytkownika z oferty Pływalni.
  4. Szkoła Sport-evo nie odpowiada za wypadki spowodowane nieprzestrzeganiem Regulaminu.
  5. ZASADY KORZYSTANIA Z PŁYWANIA REKREACYJNEGO
  1. Warunkiem skorzystania z usługi jest dokonanie opłaty za zajęcia w wysokości zgodnej z obowiązującym Cennikiem.
  2. Karnet na pływanie rekreacyjne ważny jest dla jednej osoby w określonym terminie ważności.
  3. W przypadku nieobecności, odwołanie dokonanej rezerwacji musi nastąpić najpóźniej na 3 godziny przed terminem pływania w systemie rezerwacyjnym WOD Guru.
  4. Nieodwołanie rezerwacji w terminie, o którym mowa w pkt. 6 zobowiązuje Użytkownika do pokrycia pełnej ceny usługi zgodnie z obowiązującym cennikiem. W przypadku uczestnictwa w zajęciach lub pływania rekreacyjnego na podstawie karnetu zajęcia, które nie zostały odwołane będą uważane za odbyte i nie będzie przysługiwał za nie zwrot pieniędzy.
  5. Szkoła Sport-evo zastrzega sobie prawo do odmówienia rezerwacji miejsc Użytkownikowi korzystającemu z usług na podstawie biletu jednorazowego lub karty, o której mowa w pkt. 5, gdy ten nie pojawił się na zajęciach lub pływaniu rekreacyjnym, nie odwołał rezerwacji i nie uregulował należnej opłaty zgodnie z cennikiem.
  6. ZASADY DOTYCZĄCE ZAJĘĆ NAUKI PŁYWANIA
  1. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest dokonanie opłaty za zajęcia w wysokości zgodnej z obowiązującym cennikiem.
  2. Cena karnetu obejmuje zajęcia przypadające w danym semestrze wg harmonogramu zajęć przedstawionego przez Sport-evo.
  3. Cena karnetu nabywanego w trakcie trwania semestru jest pomniejszana o wartość zajęć, które już się odbyły. Nie dotyczy to osób, które zadeklarowały swój udział w zajęciach przed lub w momencie rozpoczęcia semestru i nie pojawiły się na nich.
  4. Po dokonaniu opłaty za zajęcia nauki pływania każdy Użytkownik otrzymuje dostęp do systemu ActiveNow (https://app.activenow.pl), za pośrednictwem, którego może m.in. dokonywać rezerwacji terminów zajęć w przypadku konieczności ich odrobienia zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub rezerwacji terminów indywidualnych zajęć nauki pływania.
  5. Wejście do strefy szatni następuje nie wcześniej niż 15 min przed rozpoczęciem zajęć. Każde zajęcia na Pływalni Gdańsk Kokoszki trwają 45 minut. Każde zajęcia na Pływalni AWFiS trwają 40 minut.
  6. W sytuacji niezrealizowanych zajęć z przyczyn technicznych leżących po stronie właściciela obiektu (np.: awaria na basenie), Szkoła Sport-evo zobowiązuje się do zrealizowania tych zajęć w innym terminie.
  7. Wchodzenie do wody podczas nieobecności ratownika lub prowadzącego zajęcia jest zabronione.
  8. Osoby nieprzestrzegające Regulaminu mogą zostać skreślone z listy uczestników bez zwracania należności za zajęcia.

VII. ZASADY UCZESTNICTWA W GRUPOWYCH ZAJĘCIACH NAUKI I DOSKONALENIA PŁYWANIA

  1. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest uprzednie zapisanie się, przez wysłanie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie www.sportevo.pl
  2. Umiejętności pływackie zgłoszonej osoby, podane w formularzu, są weryfikowane na płatnych zajęciach sprawdzających. W przypadku braku umiejętności oceniany jest poziom oswojenia z wodą. Po zajęciach sprawdzających uczestnicy zostają zakwalifikowani do grupy o odpowiednim poziomie zaawansowania.
  3. Rodzic lub opiekun wypełniający formularz w imieniu dziecka lub osoba dorosła wypełniająca formularz w swoim imieniu, są zobowiązani do złożenia oświadczenia zamieszczonego w formularzu zgłoszeniowym, mówiący że uczestnik zgłoszony do zajęć nie ma żadnych medycznych przeciwwskazań do uczestniczenia w zajęciach na pływalni. W wypadku zatajenia przeciwwskazań zdrowotnych rodzic lub opiekun dziecka lub osoba dorosła biorą na siebie pełną odpowiedzialność za rzeczywisty stan zdrowia dziecka lub swój  podczas zajęć.
  4. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach, przez osoby kontynuujące naukę, jest wykupienie na pierwszych zajęciach karnetu semestralnego lub wpłacenie pierwszej raty według obowiązującego cennika.
  5. W przypadku nowych uczestników chcących wykupić karnet semestralny istnieje możliwość dokonywania opłaty jednorazowej za zajęcia sprawdzające, ale tylko przez pierwszą lekcję (obowiązuje cena za lekcję jak w karnecie), a uczestnictwo w kolejnej (drugiej) lekcji wymaga dokonania zakupu karnetu. Cena karnetu jest wówczas pomniejszana o lekcję opłaconą jednorazowo.
  6. Brak opłaty za karnet w określonym terminie, automatycznie skreśla Użytkownika z listy osób biorących udział w zajęciach.
  7. Otrzymany przez Użytkownika karnet semestralny na naukę pływania, jest karnetem imiennym wydanym na okres, za jaki została wniesiona opłata oraz na liczbę zajęć opłaconą przez Uczestnika, na podstawie której została określona cena karnetu według obowiązującego cennika.
  8. Istnieje możliwość opłacenia pełnego karnetu semestralnego na zajęcia nauki pływania w dwóch lub 4 ratach. Raty są równe przy parzystej liczbie przewidzianych zajęć w semestrze danego dnia tygodnia, a w przypadku kiedy liczba zajęć przewidzianych dla danego dnia tygodnia w semestrze jest nieparzysta wtedy pierwsza rata za karnet semestralny jest wyższa. Pierwszą ratę należy wpłacić przed pierwszymi zajęciami w danym semestrze. Drugą ratę za karnet semestralny należy uiścić zanim ważność pierwszej raty skończy się (ważność jest wyznaczana jako liczba tygodni odpowiadająca liczby zajęć za które opłacono w pierwszej racie). Wysokości rat są stałe i nie zmieniają się ze względu na nieobecności na zajęciach. Brak uiszczenia drugiej raty za karnet semestralny automatycznie unieważnia wszystkie niewykorzystane wejścia, które zostały przypisane do karnetu pierwszej raty.
  9. Uczestnik każdego kursu ma pierwszeństwo przydziału do grupy, w przypadku kontynuacji nauki lub doskonalenia pływania.
  10. Szkoła sport-evo zastrzega sobie prawo do łączenia grup w przypadku małej ilości osób w grupie oraz zamiany trenera dla danej grupy pływackiej.
  11. Odwołanie uczestnictwa w zajęciach musi nastąpić najpóźniej na 3 godziny przed zajęciami poprzez funkcję “zgłoszenie nieobecności” w systemie ActiveNow.
  12. Nie odwołanie zajęć w terminie, o którym mowa w pkt. 12 zobowiązuje Użytkownika do pokrycia pełnej ceny zajęć zgodnej z obowiązującym cennikiem. W przypadku uczestnictwa w zajęciach na podstawie karnetu semestralnego zajęcia, które nie zostały odwołane będą uważane za odbyte i nie będzie przysługiwał za nie zwrot pieniędzy.
  13. W przypadku odwołania zajęć w terminie, o którym mowa w pkt. 12, Użytkownik ma prawo ich odrobienia na następujących zasadach:
  14. a) Każdy uczestnik zajęć ma możliwość odrobienia do 3 zajęć w semestrze.
  15. b) Termin odrabiania zajęć należy zarezerwować w systemie ActiveNow.
  16. c) Odrabianie zajęć możliwe jest tylko w grupach, w których istnieją wolne miejsca po uprzedniej rezerwacji.
  17. d) W przypadku, gdy Użytkownik dokona rezerwacji, celem odrobienia nieobecności i nie stawi się na zajęcia, bez uprzedzenia o tym fakcie, traci uprawnienie do odrobienia tych zajęć.
  18. e) Zajęcia nieodrobione, bez względu na przyczynę, przepadają i nie należy się za nie zwrot pieniędzy.
  19. f) Nie ma możliwości przeniesienia niewykorzystanych zajęć na następny semestr z zastrzeżeniem pkt. g.
  20. g) W przypadku nieszczęśliwego wypadku lub długotrwałej i poważnej choroby (wymagającej leczenia szpitalnego i poszpitalnej rekonwalescencji) udokumentowanej zaświadczeniem lekarskim, które uniemożliwiają posiadaczowi karnetu na uczestnictwo w zorganizowanych zajęciach grupowych do końca semestru, istnieje możliwość zawieszenia uczestnictwa w zajęciach, a opłata za zawieszone zajęcia może zostać przeniesiona na następny okres semestralny. Wartość opłaty do przeniesienia na kolejny okres wyliczana jest od momentu otrzymania mailowego zgłoszenia o wypadku lub chorobie (na adres e-mail: szymon @sportevo.pl) W przypadku wybrania opcji zwrotu za karnet, odbyte zajęcia będą liczone w cenie lekcji płatnej każdorazowo (tj. 45 zł za lekcję lub według obowiązującego cennika). W innych przypadkach zwrot za wykupiony karnet nie przysługuje.

VIII . ZASADY UCZESTNICTWA W INDYWIDUALNYCH ZAJĘCIACH NAUKI PŁYWANIA

  1. Uczestnictwo w zajęciach jest możliwe po wcześniejszym zapisaniu się, na określony dzień i godzinę w systemie ActiveNow lub u pracownika Sport-evo
  2. Opłatę za lekcję indywidualną można dokonać przed zajęciami przelewem, w systemie ActiveNow.
  3. Nieobecność Użytkownika na zajęciach indywidualnych w ustalonym terminie stanowi podstawę do naliczenia opłaty za lekcję, jeżeli Użytkownik nie powiadomił o swojej nieobecności na zajęciach z odpowiednim wyprzedzeniem.
  4. Odwołanie zajęć musi nastąpić najpóźniej na 3 godziny przed zajęciami poprzez zgłoszenie nieobecności w systemie ActiveNow.
  5. Nie odwołanie zajęć w terminie, o którym mowa w ust. 4 zobowiązuje Użytkownika do pokrycia pełnej ceny zajęć zgodnej z obowiązującym Cennikiem.
  6. ZASADY KORZYSTANIA Z SYSTEMU ACTIVENOW
  1. Każdy Użytkownik korzystający z indywidualnej lub grupowej nauki i doskonalenia pływania ma dostęp do systemu internetowego ActiveNow uzyskując do niego login i hasło dostępu.
  2. Każdy z Użytkowników, o których mowa w ust. 1 posiada indywidualne, przypisane tylko do niego konto w ramach systemu ActiveNow, w związku z czym Użytkownikowi nie wolno udostępniać swojego loginu lub hasła do systemu innym Użytkownikom lub jakimkolwiek innym osobom.
  3. W systemie ActiveNow Użytkownik uzyskuje informacje o:
  • zajęciach nauki pływania, w których Użytkownik uczestniczył, uczestniczy lub będzie uczestniczył,
  • prowadzonej korespondencji w ramach systemu,
  • ogłoszeniach i komunikatach publikowanych w ramach systemu przez Użytkownika lub trenera,
  • swojej historii wpłat oraz wysokości nadpłaty lub zaległości.
  1. W ramach systemu ActiveNow Użytkownik uzyskuje następujące uprawnienia:
  • wprowadzanie i modyfikacja danych dotyczących osoby Użytkownika,
  • przeglądanie oferty zajęć,
  • zapisywanie się na zajęcia,
  • zgłaszanie nieobecności na zajęciach,
  • ustalanie terminów obrabianych zajęć,
  • kontaktowanie się z trenerami, innymi Użytkownikami oraz osobami prowadzącymi zajęcia,
  • uzyskiwanie szybkich informacji na temat odwołania zajęć lub treningów, a także zamknięcia Pływalni.
  • opłaty karnetu semestralnego.
  1. Użytkownik zobowiązany jest korzystać z systemu ActiveNow zgodnie z jego przeznaczeniem.

6.Użytkownikowi zabrania się podejmowania działań niepożądanych, za które uznaje
się w szczególności:

  • przesyłanie niechcianych lub niepotrzebnych wiadomości (SPAM) w ramach systemu,
  • nagminnego zapisywania się i jednoczesnego wypisywania się z zapisanych zajęć,
  • wysyłania lub innego rodzaju publikowania komunikatów lub wiadomości przedstawiających treści uznawane za obraźliwe lub wulgarne.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH SPORTEVO

Spis treści:

Preambuła                                                                                                                                       3

Rozdział I       Organizacja systemu ochrony                        3

Rozdział II       Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci                        7

Rozdział III      Procedury interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa dziecka     16

Rozdział IV     Monitoring stosowania Standardów                        22

Rozdział V      Przepisy końcowe                        22

 Karta interwencji                                                                                                                                     24

Monitoring standardów – ankieta dla pracowników                                                                                                                                     25

Monitoring standardów – ankieta dla dzieci                                                                                                                                     25

Wzór zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa                                                                                                                                     26

Wzór wniosku o wgląd w sytuację dziecka/rodziny                                                                                                                                     27

Oświadczenie o zapoznaniu się ze standardami ochrony dzieci i zobowiązaniu do ich przestrzegania                                                                                                                                   29

Preambuła

Uprawianie sportu, w szczególności uczęszczanie na siłownie, zajęcia fitness, treningi personalne i basen, może przynieść dziecku wiele korzyści: jest dobre dla zdrowia fizycznego i psychicznego, może pomóc w budowaniu pewności siebie i stać się szansą na nawiązanie nowych przyjaźni. By to wszystko było możliwe, sport musi być przede wszystkim bezpieczny dla dzieci i powinien sprawiać im prawdziwą radość. Każde dziecko, niezależnie od motywacji do uprawiania sportu, zasługuje na ochronę. Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie.

Każdy pracownik traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby.

Niedopuszczalne jest stosowanie przez kogokolwiek wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.

Pracownicy, realizując te cele, działają w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych podmiotu oraz swoich kompetencji.

Rozdział I Organizacja systemu ochrony

§ 1.

Użyte w tym dokumencie określenia oznaczają:

  1. Podmiot – SPOREVO
  2. Pracownik – osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, jest nim także członek kierownictwa podmiotu, a także wolontariusz, stażysta czy praktykant.
  3. Kierownictwo podmiotu – osoba, organ lub jednostka, które w strukturze danego podmiotu zgodnie z obowiązującym prawem i/lub wewnętrznymi dokumentami są uprawnione do podejmowania decyzji o działaniach podmiotu.
  4. Dziecko, małoletni – osoba, która nie ukończyła 18. roku życia.
  5. Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji dziecka, w szczególności jego rodzic lub opiekun. W myśl niniejszego dokumentu opiekunem jest również rodzic zastępczy.
  6. Zgoda rodzica/opiekuna dziecka – zgoda co najmniej jednego z rodziców dziecka/opiekuna. Jednak w przypadku braku porozumienia między rodzicami dziecka należy poinformować rodziców o konieczności rozstrzygnięcia sprawy przez sąd rodzinny.
  7. Krzywdzenie dziecka – to każde zachowanie względem dziecka, które stanowi wobec niego czyn zabroniony. Oprócz tego krzywdzeniem jest zaniedbanie (zamierzone lub niezamierzone), działanie lub zaniechanie a także każdy jego rezultat, skutkujący naruszeniem praw, swobody, dóbr osobistych dziecka i zakłóceniem jego rozwoju.

Wyróżnia się następujące, podstawowe formy krzywdzenia:

  1. Przemoc fizyczna wobec dziecka. Jest to jednorazowe bądź powtarzające się działanie bądź zaniechanie wskutek którego dziecko doznaje faktycznej fizycznej krzywdy lub jest na nią potencjalnie zagrożone. Krzywda stanowi rezultat działania bądź zaniechania ze strony rodzica, opiekuna, osoby odpowiedzialnej za dziecko, posiadającej nad nim władzę lub takiej, której ufa.
  2. Przemoc psychiczna wobec dziecka. Jest to długotrwała, niefizyczna, szkodliwa interakcja pomiędzy dzieckiem a osobą za nie odpowiedzialną lub osobą, której dziecko ufa. Tak jak w przypadku przemocy fizycznej obejmuje zarówno działania, jak i zaniechania. Do przejawów przemocy psychicznej zaliczamy m.in.:
    1. niedostępność emocjonalną;
    1. zaniedbywanie emocjonalne;
    1. relacja z dzieckiem oparta na wrogości, obwinianiu, oczernianiu, odrzucaniu;
    1. nieodpowiednie rozwojowo lub niekonsekwentne interakcje z dzieckiem;
    1. niedostrzeganie lub nieuznawanie indywidualności dziecka;
    1. niedostrzeganie lub nieuznawanie granic psychicznych między dzieckiem a osobą odpowiedzialną;
  • nieodpowiednia socjalizacja, demoralizacja;
    • sytuacje w których dziecko jest świadkiem przemocy.
  • Przemoc seksualna wobec dziecka (wykorzystywanie seksualne dziecka). Jest to angażowanie dziecka poprzez dorosłego lub inne dziecko w aktywność seksualną. Dotyczy sytuacji gdy nie dochodzi do kontaktu fizycznego (np. ekshibicjonizm, molestowanie werbalne – np. prowadzenie rozmów o treści seksualnej nieadekwatnej do wieku dziecka, komentowanie w sposób seksualny wyglądu i zachowania dziecka, zachęcanie do kontaktu z treściami pornograficznymi, grooming – strategie nieseksualnego uwodzenia dziecka z intencją nawiązania kontaktu seksualnego w przyszłości) i gdy do takiego kontaktu dochodzi (sytuacje takie jak: dotykanie dziecka, zmuszanie dziecka do dotykania ciała sprawcy, stosunek seksualny). Każda czynność seksualna podejmowana z dzieckiem przed ukończeniem 15 roku życia jest przestępstwem. W przypadku dzieci mówimy o wykorzystaniu seksualnym, kiedy między wykorzystującym (dorosły, inne dziecko) a wykorzystywanym (dziecko) z uwagi na wiek lub stopień rozwoju zachodzi relacja władzy, opieki czy zależności. Do innej formy wykorzystywania seksualnego dzieci zalicza się wyzyskiwanie seksualne. Jest to jakiekolwiek: faktyczne lub usiłowane nadużycie podatności dziecka na zagrożenia, przewagi sił lub zaufania – w celu seksualnym. Wyzysk seksualny obejmuje (chociaż nie jest to konieczne) czerpanie zysków finansowych, społecznych lub politycznych z wykorzystania seksualnego. Szczególne zagrożenie wyzyskiem seksualnym ma miejsce podczas kryzysów humanitarnych. Zagrożenie wyzyskiem seksualnym dotyczy zarówno samych dzieci, jak i opiekunów tych dzieci, mogących paść ofiarą wyzysku.
  • Zaniedbywanie dziecka. Jest to chroniczne lub incydentalne niezaspokajanie fizycznych i psychicznych potrzeb dziecka. Może przyjmować formę nierespektowania praw dziecka, co w rezultacie prowadzi do zaburzeń w jego zdrowiu i/lub rozwoju. Do zaniedbywania dziecka dochodzi w relacjach dziecka z osobą zobowiązaną do opieki, wychowania, troski i ochrony.
  • Przemoc rówieśnicza (nękanie rówieśnicze, bullying). Przemoc rówieśnicza ma miejsce gdy dziecko doświadcza różnych form nękania ze strony rówieśników. Dotyczy działań bezpośrednich lub z użyciem technologii komunikacyjnych (np. za pośrednictwem Internetu i telefonów komórkowych). Przemoc rówieśniczą obserwujemy, gdy szkodliwe działanie ma na celu wyrządzenie komuś przykrości lub krzywdy (intencjonalność), ma charakter systematyczny (powtarzalność), a ofiara jest słabsza od sprawcy bądź grupy sprawców. Obejmuje:
    • przemoc werbalną (np. przezywanie, dogadywanie, ośmieszanie);
    • przemoc relacyjną (np. wykluczenie z grupy, ignorowanie, nastawianie innych przeciwko osobie, szantaż);
    • przemoc fizyczną (np. pobicie, kopanie, popychanie, szarpanie);
    • przemoc materialną (np. kradzież, niszczenie przedmiotów);
    • cyberprzemoc/przemoc elektroniczną (np. złośliwe wiadomości w komunikatorach, wpis w serwisie społecznościowym, umieszczanie w Internecie zdjęć lub filmów ośmieszających ofiarę);
    • wykorzystanie seksualne – dotykanie intymnych części ciała lub zmuszanie do stosunku płciowego lub innych czynności seksualnych przez rówieśnika,
  • przemoc uwarunkowaną normami i stereotypami związanymi z płcią (np. przemoc w relacjach romantycznych między rówieśnikami).
  • Osoba odpowiedzialna za standardy ochrony dzieci – osoba wdrażająca standardy ochrony dzieci – pracownik wyznaczony przez kierownictwo podmiotu sprawujący nadzór nad prawidłowym stosowaniem standardów ochrony dziecka w podmiocie oraz ich aktualność.
  • Koordynator bezpieczeństwa w Internecie – wyznaczony przez kierownictwo pracownik, sprawujący nadzór nad korzystaniem z Internetu przez dzieci na terenie podmiotu oraz nad bezpieczeństwem dzieci w Internecie.
  • Osoba odpowiedzialna za ochronę dziecka – pracownik wyznaczony przez kierownictwo podmiotu odpowiedzialny za przyjmowanie zgłoszeń o zagrożeniu dobra dziecka i podejmowanie interwencji przed właściwymi organami lub instytucjami.
  • Osoba odpowiedzialna za udzielanie wsparcia dziecku – osoba odpowiedzialna za opracowanie planu wsparcia dziecka i jego monitorowanie.
  • Dane osobowe dziecka – wszelkie informacje umożliwiające identyfikację dziecka, w tym jego imię i nazwisko, wizerunek.

§ 2.

Pracownicy wyznaczeni do działań na rzecz ochrony dziecka:

  1. Nadzór nad prawidłowym stosowaniem standardów i ich aktualnością (osoba odpowiedzialna za standardy ochrony dzieci wdrażającą standardy ochrony dzieci) – sprawuje Szymon Dolega
  2. Zapewnienie bezpiecznego korzystania z Internetu (osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo w Internecie) – Szymon Dolega
  3. Przyjmowanie zgłoszeń i uruchamianie interwencji (osoba odpowiedzialna za ochronę dziecka) – Każdy pracownik sportevo
  4. Opracowanie planu wsparcia i jego monitorowanie (osoba odpowiedzialna za udzielanie wsparcia) – Szymon Dolega
  5. Wykaz placówek telefonów i placówek pomocowych:

·        116 111

Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – jest anonimowy, bezpłatny, działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Na stronie 116111.pl możliwe jest również napisanie maila czy rozpoczęcie czatu.

  • Centrum Pomocy Dzieciom Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – placówka, w której dziecko pokrzywdzone przestępstwem otrzyma specjalistyczną, kompleksową i bezpłatną pomoc psychologiczną, prawną i medyczną. Zgłoszenia przyjmowane są jedynie od opiekunów prawnych dziecka.

ul. Przybyszewskiego 20/24, 01-849 Warszawa tel.: 22 826 88 62, adres mailowy: cpd@fdds.pl

więcej                informacji               można                znaleźć                  na                         stronie: https://centrapomocydzieciom.fdds.pl/placowki-cpd/?id=5

  • Poradnia dla Rodziców „Latarnia Morska” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – placówka, w której odbywają się konsultacje całych rodzin, terapia indywidualna i grupowa rodziców oraz wsparcie psychoedukacyjne.

Ul. Walecznych 59, 03-926 Warszawa

tel.: 22 616 16 69, adres mailowy: poradnia@fdds.pl

·        800 100 100

Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – rodzice mogą tam uzyskać wsparcie i pomoc psychologiczną, terapeutyczną i prawną oraz informację w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych m.in. takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne.

·        800 12 12 12

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzeczniczki Praw Dziecka – jest anonimowy, bezpłatny, działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Na stronie https://czat.brpd.gov.pl/ możliwe jest rozpoczęcie anonimowego czatu.

Rozdział II

Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci

§ 3.

  1. Każdy pracownik podmiotu posiada wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwraca uwagę na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci.
  2. Każdy pracownik w przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka przekazuję tę informację pracownikowi odpowiedzialnemu za udzielenie wsparcia dziecku wysyłając zgłoszenie na adres mailowy biuro@sportevo.pl, który podejmuje rozmowę z opiekunem dziecka. W trakcie rozmowy z opiekunem dziecka przekazuje informacje na temat dostępnej oferty wsparcia i motywuje do przyjęcia wsparcia.
  3. Pracownik odpowiedzialny za ochronę dziecka oraz pracownik mający bieżący kontakt z dzieckiem, monitoruje sytuację i dobrostan dziecka.

§ 4

Do obowiązków osoby odpowiedzialnej za standardy ochrony dzieci należy:

  1. dbałość o udostępnienie standardów ochrony dzieci na stronie internetowej podmiotu
  2. przygotowanie pracownika podmiotu do stosowania standardów ochrony dzieci przed przystąpieniem do pracy albo po dokonaniu jakichkolwiek zmian w standardach;
  3. delegowanie zadań oraz odpowiedzialności związanych z realizacją standardów ochrony dzieci w podmiocie do odpowiednich jednostek oraz monitoring ich realizacji;
  4. prowadzenie ewidencji pracowników podmiotu, którzy zapoznali się ze standardami ochrony dzieci przed przystąpieniem do pracy albo po dokonaniu w niej zmian;
  5. przegląd standardów ochrony dzieci w porozumieniu i współpracy z kierownictwem i pracownikami podmiotu;
  • monitorowanie czy występują trudności w stosowaniu standardów;
  • koordynowanie prac związanych z aktualizacją standardów.

§ 5.

Do osoby odpowiedzialnej za ochronę dziecka należy, stosowne do sytuacji:

  1. przyjęcie zgłoszenia o wystąpieniu czynnika ryzyka zagrożenia dobra dziecka;
  2. przyjęcie zgłoszenia o ujawnieniu symptomów krzywdzenia dziecka lub krzywdzeniu dziecka; ujawnionych lub zgłoszonych incydentach lub zdarzeniach zagrażających dobru dziecka, udokumentowanie ich, weryfikacja oraz informowanie kierownictwa podmiotu o wynikach poczynionych ustaleń;
  3. przyjęcie zgłoszenia o podejrzeniu lub niewłaściwym udostępnieniu; rozpowszechnianiu lub wykorzystaniu wizerunku dziecka lub ujawnione na tym tle problemy;
  4. zainicjowanie interwencji;
  5. zawiadomienie zespołu interdyscyplinarnego w celu wszczęcia procedury „Niebieskiej Karty”;
  6. zawiadomienie sądu opiekuńczego;
  7. złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego;
  8. prowadzenie ewidencji zdarzeń oraz interwencji, zabezpieczanie dokumentacji.

§ 6.

Do osoby odpowiedzialnej za udzielanie wsparcia dziecku należy:

  1. opracowanie planu pomocy dziecku;
  2. współpraca ze specjalistami udzielającymi wsparcia;
  3. monitorowanie wsparcia udzielanego dziecku.

§7.

  1. W każdym przypadku, niezależnie od podstawy zatrudnienia lub nawiązania współpracy, podmiot ustala dane kandydata na pracownika, jego kwalifikacje oraz kompetencje do pracy z dzieckiem.
  2. Przed zatrudnieniem osoby w podmiocie lub nawiązaniem współpracy w innej formie i powierzeniem kandydatowi obowiązków polegających na pracy z dzieckiem podmiot ustala także czy występuje z jego strony ryzyko stworzenia zagrożenia dla dobra i bezpieczeństwa dziecka. Nadto ustala, czy kandydat podziela wartości podmiotu dotyczące poszanowania dzieci oraz ich praw.

§ 8.

  1. W trakcie rekrutacji należy uzyskać:
  2. dane osobowe kandydata, takie jak imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, potwierdzone sprawdzeniem dokumentu tożsamości;
  3. informacje dotyczące:
    1. wykształcenia kandydata/kandydatki;
    1. kwalifikacji zawodowych kandydata/kandydatki;
    1. przebiegu dotychczasowego zatrudnienia kandydata/kandydatki.
  4. W celu uzyskania dodatkowych informacji o kandydatce/kandydacie podmiot może wystąpić do niego/do niej o przedstawienie referencji z poprzednich miejsc zatrudnienia (od poprzedniego pracodawcy) lub wskazanie kontaktu w celu pozyskania rzeczonych referencji. Nieprzedłożenie ww. dokumentu nie może jednak wywoływać negatywnych konsekwencji dla kandydata lub kandydatki.
  5. Przed nawiązaniem współpracy z daną osobą, podmiot przestrzega obowiązku wynikającego z art. 21 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

§ 9

  1. Wszelkie oświadczenia złożone przez osobę, z którą ma być nawiązany stosunek pracy lub która ma działać w ramach podmiotu, zostają włączone do akt osobowych pracownika, a w przypadku ich braku dołączone do umowy cywilnoprawnej.
  2. Brak zgody na podpisanie wymaganych oświadczeń wyłącza możliwość nawiązania stosunku pracy lub nawiązania każdej innej formy współpracy.

§ 10

Zasady bezpiecznych relacji

  1. Każdy pracownik zna i stosuje ustalone w podmiocie zasady bezpiecznych relacji pracownik–dziecko, dziecko–dziecko oraz uczestnik wydarzeń – dziecko.
  2. Każdy pracownik ma prawo zaznajomić opiekuna dziecka z zasadami bezpiecznych relacji opisanymi w ust. 1.

§ 11.

Zasady bezpiecznych relacji pracownicy – dziecko

  1. Zasady bezpiecznych relacji pracowników z dziećmi obowiązują wszystkich pracowników, współpracowników, stażystów i wolontariuszy, członków podmiotu, a także każdą dorosłą osobę mającą kontakt z dziećmi znajdującymi się pod opieką podmiotu, jeśli kontakt ten jest związany z działalnością podmiotu.
  2. Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez pracowników jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie.
  3. Każdy pracownik traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i indywidualne potrzeby.
  4. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.
  5. Niedopuszczalne jest nawiązywanie z dzieckiem jakichkolwiek relacji o charakterze seksualnym czy romantycznym.
  6. Każdy pracownik działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych podmiotu oraz swoich kompetencji.
  7. Każdy pracownik jest zobowiązany do utrzymywania profesjonalnej relacji z dzieckiem i każdorazowego rozważenia, czy reakcja, komunikat bądź działanie wobec dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci. Wszelkie działania względem dziecka powinny być prowadzone w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji zachowania.

§ 12.

Komunikacja z dziećmi

Każdy pracownik w komunikacji z dzieckiem:

  1. zachowuje cierpliwość i szacunek wobec dziecka;
  2. uważnie słucha dzieci i udziela im odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji;
  3. zwraca się do dziecka po imieniu;
  4. podejmując decyzje dotyczące dziecka, informuje je o tym i stara się brać pod uwagę jego oczekiwania;
  5. szanuje prawo dziecka do prywatności. Jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, informuje je o tym najszybciej jak to możliwe;
  6. dba o to, aby w przypadku dostępności innych pracowników, być w zasięgu ich wzroku lub słuchu kiedy prowadzi aktywności z dziećmi. W wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach, kiedy musi zostać z dzieckiem sam na sam, zawsze powiadamia o tym innych pracowników oraz informuje, w którym dokładnie miejscu będzie przebywać wraz z dzieckiem;
  7. zapewnia dziecko że jeśli czuje się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, może o tym powiedzieć temu pracownikowi lub wskazanej osobie i może oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub pomocy;
  • nie zawstydza, nie upokarza, nie lekceważy i nie obraża dziecka;
  • nie krzyczy na dziecko, a w sytuacji wynikającej z zagrożenia bezpieczeństwa dziecka lub innych dzieci reaguje w inny stanowczy, zdecydowany sposób;
  • nie ujawnia informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci. Obejmuje to wizerunek dziecka, informacje o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej;
  • nie zachowuje się w obecności dzieci w sposób niestosowny. Obejmuje to używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec dziecka relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).

§ 13.

Działania z dziećmi

Każdy pracownik w działaniach z dziećmi:

  1. jest zobowiązany do jawności każdorazowego kontaktu z dziećmi;
  2. swoim zachowaniem daje przykład dzieciom i jest dla nich wzorem do naśladowania;
  3. docenia i szanuje wkład i wysiłek dzieci, nie koncentruje się wyłącznie na wydajności i wynikach;
  4. aktywizuje dzieci i traktuje je równo bez względu na ich warunki fizyczne potrzebne do uprawiania sportu oraz płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd;
  5. stosuje reguły fair play i zachęca innych do ich przestrzegania;
  6. szanuje prywatność dzieci;
  7. stawia na pierwszym miejscu dobrostan dzieci;
  8. informuje kierownictwo podmiotu o wszystkich ryzykownych sytuacjach, które obejmują zauroczenie dziecka pracownikiem lub pracownika dzieckiem. W przypadku bycia świadkiem takiej sytuacji reaguje stanowczo i z wyczuciem;
  9. nie wywiera presji w celu osiągnięcia korzystnych wyników za wszelką cenę, bez zwracania uwagi na możliwe negatywne konsekwencje, w szczególności nie zachęca do treningu w przypadku kontuzji;
  10. nie uzależnia wartości dzieci od wyników w sporcie;
  11. unika faworyzowania dzieci i nie otacza ich osobistą opieką, której nie potrzebują;
  12. nie nawiązuje z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani nie składa mu propozycji o nieodpowiednim charakterze. Obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę;
  13. nie utrwala wizerunku dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych. Dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci, jeśli kierownictwo podmiotu nie zostało o tym poinformowane, nie

wyraziło na to zgody i nie uzyskało zgód rodziców/opiekunów prawnych oraz samych dzieci;

  1. nie proponuje dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również nie używa ich w obecności dzieci;
  2. nie przyjmuje pieniędzy ani prezentów od dziecka oraz rodziców/opiekunów prawnych dziecka. Nie wchodzi w relacje jakiejkolwiek zależności wobec dziecka lub rodziców/opiekunów dziecka, które mogłyby prowadzić do oskarżeń o nierówne traktowanie bądź czerpanie korzyści majątkowych i innych.

§ 14.

Kontakt fizyczny z dziećmi

  1. Każde działanie wobec dziecka noszące znamiona aktu przemocy jest niedopuszczalne. Istnieją jednak sytuacje, w których fizyczny kontakt z dzieckiem może być stosowny i spełnia zasady bezpiecznego kontaktu, gdyż jest odpowiedzią na potrzeby dziecka w danym momencie, uwzględnia wiek dziecka, etap rozwojowy, płeć, kontekst kulturowy i sytuacyjny. Nie można jednak wyznaczyć uniwersalnej zasady, po to by określić kiedy taki kontakt fizyczny jest odpowiedni, ponieważ zachowanie odpowiednie wobec jednego dziecka może być nieodpowiednie wobec innego. Należy zawsze kierować się swoim profesjonalnym osądem, słuchając, obserwując i odnotowując reakcję dziecka, pytając je o zgodę na kontakt fizyczny (np. przytulenie) i zachowując świadomość, że nawet przy dobrych intencjach taki kontakt może być błędnie zinterpretowany przez dziecko lub osoby trzecie.
  2. Każdy pracownik w kontakcie fizycznym z dziećmi:
  3. w sytuacji, w której musi dotknąć dziecko, aby skorygować jego postawę, uprzednio wyjaśnia co i z jakiego powodu będzie robił;
  4. jest zawsze przygotowany na wyjaśnienie swoich czynności i gestów względem dziecka;
  5. zachowuje szczególną ostrożność wobec dzieci, które doświadczyły nadużycia i krzywdzenia, w tym seksualnego, fizycznego bądź zaniedbania;

Takie doświadczenia mogą czasem sprawić, że dziecko będzie dążyć do nawiązania niestosownych bądź nieadekwatnych fizycznych kontaktów z dorosłymi. W takich sytuacjach pracownik powinien reagować z wyczuciem, jednak stanowczo i pomóc dziecku zrozumieć znaczenie osobistych granic;

  • nie ukrywa i zachowuje jawność utrzymywania kontaktów z dzieckiem.

Kontakt fizyczny nie może być związany z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy. Jeśli pracownik jest świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zawsze powinien poinformować o tym osobę odpowiedzialną i/lub postąpić zgodnie z obowiązującą procedurą interwencji;

  • w sytuacjach wymagających udzielenia czynności pierwszej pomocy wobec dziecka, unika innego niż niezbędny kontaktu fizycznego z dzieckiem;
  • nie bije, nie szturcha, nie popycha, nie szarpie, nie kopie, nie klepie, ani w jakikolwiek sposób nie narusza integralności fizycznej dziecka;
  • nie dotyka dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny;
  • nie angażuje się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne.

§ 15.

Korzystanie z szatni i łazienek

  1. W przypadku zajęć koedukacyjnych zapewniamy dzieciom osobne łazienki i szatnie.
  2. Używanie telefonów komórkowych lub sprzętu z funkcją nagrywania przez pracowników lub opiekunów jest całkowicie zabronione w szatniach i łazienkach. Dzieciom tłumaczymy dlaczego nie ma potrzeby korzystać z telefonów w tych miejscach.
  3. Rodzic /opiekun może wejść do przebieralni gdy:
  4. zapoznał się z zasadami bezpiecznych relacji dostępnymi w Klubie;
  5. jest to konieczne;
  6. rodzic jest tej samej płci co pozostałe dzieci;
  7. pracownik został o tym poinformowany;
  8. w miarę możliwości powinien towarzyszyć mu co najmniej jeden pracownik.
  9. Jeżeli dziecko czuje się niekomfortowo, przebierając się lub biorąc prysznic na terenie obiektu prowadzonego przez podmiot, nie należy wywierać presji na dziecko, zmuszać do tych czynności. Zamiast tego należy je zachęcać do wykonywania tych czynności w domu.
  10. Jeśli dziecko z niepełnosprawnością musi korzystać z w/w pomieszczeń, należy upewnić się, że spełniają one wymogi dostępności, że dziecko z niepełnosprawnością i jego opiekun są zaangażowani w podejmowanie decyzji oraz czy i jak należy im pomóc. Należy ustalić sposób porozumiewania się z dzieckiem, w tym jak komunikuje zgodę na oferowaną pomoc.
  11. Należy reagować na zgłaszane zachowania ośmieszające i zawstydzające między dziećmi – rozbieranie się dla “zabawy”, komentarze dotyczące wyglądu, wynikające np. z różnego stopnia rozwoju poszczególnych dzieci.

§ 16.

Kontakty poza zajęciami

  1. Co do zasady kontakt pracownika z dzieckiem powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy i dotyczyć celów mieszczących się w zakresie obowiązków pracownika.
  2. Pracownikowi nie wolno zapraszać dziecka do swojego miejsca zamieszkania ani spotykać się z nim poza godzinami pracy.
  • Pracownikowi nie wolno kontaktować się z dziećmi poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych). Jeżeli nawiązanie kontaktu jest konieczne, właściwą formą komunikacji z dziećmi i ich opiekunami poza godzinami pracy są kanały służbowe (e-mail, telefon służbowy). Jeśli podmiot nie posiada telefonów służbowych istnieje możliwość komunikacji z dzieckiem przez kanały internetowe (np. grupy w mediach społecznościowych, mailingi) wyłącznie, jeśli w grupie lub w gronie odbiorców jest jeszcze jedna osoba dorosła, lub odbiorcami jest co najmniej dwoje dzieci. Każdorazowo musi być to kontakt jawny, odbywany za wiedzą kierownictwa podmiotu.
  • Jeśli dziecko i jego opiekun dzieci są osobami bliskimi lub znajomymi pracownika, podczas kontaktów towarzyskich, pracownik ten jest zobowiązany do zachowania w poufności wszystkich informacji dotyczących innych dzieci oraz ich opiekunów.
  • Zabrania się pracownikowi podróży z dzieckiem bez jego opiekuna.
  • W przypadku treningów indywidualnych konieczna jest zgoda opiekuna oraz rekomendowana obecność jeszcze jednego dorosłego podczas takiego treningu. W miarę możliwości treningi indywidualne powinny odbywać się równolegle (dwoje podopiecznych i dwóch trenerów w miejscu treningu).

§ 17.

Bezpieczeństwo w kontaktach online

  1. Pracownik jest świadomy cyfrowych zagrożeń i ryzyka wynikającego z rejestrowania prywatnej aktywności w sieci przez aplikacje i algorytmy, ale także własnych działań w Internecie.

Świadomość dotyczy polubień określonych stron, korzystania z aplikacji randkowych, na których można spotkać dzieci, z którymi prowadzi działania w obszarze zawodowym, obserwowania określonych osób/stron w mediach społecznościowych i ustawień prywatności kont, z których korzysta. Pracownik musi też wiedzieć, że jeśli profil pracownika jest publicznie dostępny, dziecko, rodzic/opiekunowie będzie mieć wgląd w jego cyfrową aktywność.

  • Pracownik nie może używać swoich prywatnych kont w mediach społecznościowych do publikowania informacji związanych z pracą z dziećmi. Wszelka tego rodzaju komunikacja jest prowadzona poprzez oficjalne media społecznościowe podmiotu. Publikując komentarze na portalach społecznościowych każdy pracownik kieruje się rozwagą, i ocenia czy nie zagraża to dobru dziecka i nie wyrządzi mu krzywdy.
  • Pracownikowi nie wolno nawiązywać kontaktów z dzieckiem znajdującym się pod opieką podmiotu poprzez przyjmowanie bądź wysyłanie zaproszeń w mediach społecznościowych dla celów innych niż służbowe.
  • W trakcie zajęć czy innych aktywności, dzieci nie powinny używać urządzeń elektronicznych.
  • Komunikacja online powinna odbywać się w miarę możliwości za pośrednictwem rodziców lub opiekunów. W przypadku, kiedy nie jest to możliwe, należy uzyskać zgodę w/w osób oraz dziecka na komunikację bezpośrednią, pamiętając o tym, że bezpośrednia komunikacja z dzieckiem za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź zamkniętych grup służących komunikacji z dziećmi jest możliwa wyłącznie, jeśli w

grupie lub w gronie odbiorców jest jeszcze jedna osoba dorosła, lub odbiorcami jest co najmniej dwoje dzieci. Każdorazowo musi być to kontakt jawny.

  • Wiadomości powinny ograniczać się wyłącznie do komunikacji związanej bezpośrednio z uczestnictwem dziecka w treningu bądź zawodach. W szczególności nie należy przesyłać niczego co osoba trzecia mogłaby uznać za wiadomość o charakterze seksualnym. Jeśli trener chce udzielić informacji zwrotnej dotyczącej postępów w osiąganiu celów treningowych, powinien to zrobić w bezpośrednim kontakcie z dzieckiem.
  • Bezwzględnie zabronione jest komunikowanie się z dziećmi poprzez czaty internetowe, strony z grami, komunikatory internetowe, za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt. 5.

§ 18.

Zasady bezpiecznych relacji dorosły klient – dziecko

  1. Zasady bezpiecznych relacji dorosły klient – dziecko dotyczą bezpiecznych relacji pomiędzy dziećmi będącymi odbiorcami działań podmiotu, a dorosłymi odbiorcami działań podmiotu (dorośli klienci).
  2. Kierownictwo podmiotu umożliwia zapoznanie się dorosłym odbiorcom działań ze standardami poprzez zamieszczenie treści na stronie internetowej podmiotu oraz odpowiednią komunikację zasad określonych w standardach.
  3. Kierownictwo podmiotu podejmie działania mające na celu usunięcie z klubu osoby zakłócające porządek, zachowujące się w sposób wulgarny i naruszające zasady określone w standardach.

§ 19.

Szkolenia

  1. Pracownik posiada wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwraca uwagę na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci.
  2. Pracownik uczestniczy w organizowanych lub rekomendowanych przez dyrekcję szkoleniach dotyczących ochrony dzieci. Szkolenia są dostosowane do roli jaką pracownik pełni w podmiocie.
  3. Osoby pracujące z dziećmi przechodzą specjalistyczne szkolenie, które dotyczy tematyki związanej z ich obowiązkami względem dzieci znajdujących się pod ich opieką.
  4. Po aktualizacji standardów pracownicy są informowani o wprowadzanych zmianach, a w razie potrzeby szkolenie jest powtarzane.
  5. Każdy nowo przyjęty pracownik,  raz na 2 lata każdy pracownik pracujący z dziećmi, przechodzi szkolenie w zakresie zapisów Standardów ochrony dzieci (obowiązujące zasady i procedury).

Rozdział III

Procedury interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa dziecka

§ 20.

  1. Procedury interwencji mają na celu wspieranie pracowników w realizowaniu prawnego i społecznego obowiązku reagowania w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka.
  2. Celem interwencji jest zatrzymanie krzywdzenia dziecka, udzielenie mu ochrony w celu zapewnienia mu bezpieczeństwa.
  3. Zagrożenie bezpieczeństwa dzieci może przybierać różne formy, z wykorzystaniem różnych sposobów kontaktu i komunikowania.
  4. Na potrzeby niniejszego dokumentu przyjęto następującą kwalifikację zagrożenia bezpieczeństwa dzieci:
  5. przestępstwo na szkodę dziecka (np. wykorzystanie seksualne, znęcanie się nad dzieckiem),
  6. inna forma krzywdzenia, niebędąca przestępstwem, taka jak np. krzyk, kary fizyczne, poniżanie,
  7. zaniedbanie potrzeb życiowych dziecka (np. związanych z żywieniem, higieną czy zdrowiem).
  8. Na potrzeby niniejszego dokumentu wyróżniono procedury interwencji w przypadku podejrzenia działania na szkodę dziecka przez:
  9. osoby dorosłe (pracownicy, inne osoby trzecie, rodziców/opiekunów prawnych),
  10. inne dziecko.

§ 21.

  1. Osobą odpowiedzialną za prowadzenie interwencji jest kierownictwo podmiotu.
  2. W przypadku powzięcia przez pracownika podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, lub zgłoszenia takiej okoliczności przez dziecko lub opiekuna dziecka, pracownik ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji mailem pracownikowi odpowiedzialnemu za udzielenie wsparcia dziecku na adres biuro@sportevo.pl. Notatka ma formę pisma lub maila.
  3. Jeżeli zgłoszono krzywdzenie ze strony osoby odpowiedzialnej za prowadzenie interwencji, wówczas działania opisane w niniejszym rozdziale podejmuje osoba, która dostrzegła krzywdzenie lub do której zgłoszono podejrzenie krzywdzenia.
  4. Do udziału w interwencji można włączyć specjalistów, w szczególności psychologów i pedagogów, aby skorzystać z ich profesjonalnej pomocy podczas rozmowy z dzieckiem o trudnych doświadczeniach.

§ 22.

  1. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie interwencji informuje opiekunów o ciążącym na niej obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy, lub najbliższy ośrodek pomocy społecznej). Jeżeli poinformowanie opiekuna dziecka jest sprzeczne z dobrem dziecka lub niemożliwe, odstępuje się od tego obowiązku.
  2. Po poinformowaniu opiekunów zgodnie z punktem poprzedzającym, osoba odpowiedzialna za interwencję składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury i/lub policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich oraz ośrodka pomocy społecznej.
  3. Dalsze czynności są podejmowane przez właściwe instytucje, zgodnie z ich kompetencjami.

§ 23.

  1. Z przebiegu każdej interwencji sporządza się kartę interwencji, której wzór stanowi Załącznik 2 do niniejszych standardów. Kartę załącza się do rejestru interwencji prowadzonego przez podmiot.
  2. Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania poufności, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.
  3. W przypadku gdy podejrzenie zagrożenia bezpieczeństwa dziecka zgłosił opiekun dziecka, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, należy o tym fakcie poinformować opiekunów dziecka na piśmie.
  4. W zależności od potrzeb, może zostać powołany zespół w celu opracowania metod wsparcia dziecka krzywdzonego składający się ze specjalistów i pracowników podmiotu.

§ 24.

W przypadku podejrzenia, że życie dziecka jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu pracownik, który pierwszy powziął informację o zagrożeniu niezwłocznie zawiadomi odpowiednie służby (policja, pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 112. Po dokonaniu zawiadomienia sporządza kartę interwencji, którą przekazuje osobie odpowiedzialnej za prowadzenie interwencji.

§ 25.

  1. W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka, osoba odpowiedzialna za interwencję przeprowadza rozmowę z dzieckiem i innymi osobami mającymi lub mogącymi mieć wiedzę o zdarzeniu i o sytuacji osobistej (rodzinnej, zdrowotnej) dziecka, a w szczególności – z jego opiekunem. Osoba odpowiedzialna za interwencję podejmuje starania w celu ustalenia przebiegu zdarzenia, ale także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne dziecka. Ustalenia są spisywane w karcie interwencji.
  • Osoba odpowiedzialna za interwencję organizuje spotkanie/a z opiekunem dziecka (o ile opiekun nie jest osobą stosującą przemoc), podczas którego przekazuje informacje o zdarzeniu oraz o zasadności i istniejących możliwościach skorzystania ze specjalistycznego wsparcia, w tym u innych podmiotu lub służb.
  • Jeżeli istnieje podejrzenie, że na szkodę dziecka popełniono przestępstwo, osoba odpowiedzialna za interwencję sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je do właściwej miejscowo jednostce policji lub prokuratury.

§ 26.

  1. W przypadku, gdy z rozmowy z opiekunem wynika, że nie jest zainteresowany udzieleniem pomocy dziecku, ignoruje zdarzenie lub w inny sposób nie wspiera dziecka, które doświadczyło krzywdzenia, osoba odpowiedzialna za interwencję sporządza wniosek o wgląd w sytuację rodziny, który kieruje do sądu rodzinnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
  2. W przypadku, gdy z przeprowadzonych ustaleń wynika, że opiekun dziecka zaniedbuje jego potrzeby psychofizyczne lub rodzina jest niewydolna wychowawczo (np. dziecko chodzi w nieadekwatnych do pogody ubraniach, opuszcza miejsce zamieszkania bez nadzoru osoby dorosłej), rodzina stosuje przemoc wobec dziecka (rodzic/inny domownik krzyczy na dziecko, stosuje klapsy lub podobnego rodzaju kary fizyczne), należy poinformować ośrodek pomocy społecznej o tym fakcie oraz potrzebie udzielenia pomocy rodzinie. Nadto gdy niespełnianie potrzeb wynika z sytuacji ubóstwa, ma miejsce przemoc i zaniedbanie – należy także powiadomić o konieczności wszczęcia procedury „Niebieskiej Karty”.

§ 27.

  1. W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka przez pracownika podmiotu, osoba ta zostaje odsunięta od wszelkich form kontaktu z dziećmi (nie tylko dzieckiem pokrzywdzonym) do czasu wyjaśnienia sprawy.
  2. W przypadku gdy jest oczywiste, że pracownik podmiotu dopuścił się wobec dziecka innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, i nie zachodzi potrzeba natychmiastowego powiadamiania właściwych instytucji, osoba odpowiedzialna za interwencję bada wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchuje osobę podejrzewaną o krzywdzenie, dziecko pokrzywdzone oraz innych świadków zdarzenia.

W przypadku ustalenia, że naruszenie dobra dziecka było znaczne, w szczególności, gdy doszło do dyskryminacji, naruszenia godności dziecka, lub wykorzystania dziecka należy rozważyć rozwiązanie stosunku prawnego z osobą, która dopuściła się krzywdzenia, lub zarekomendować takie rozwiązanie zwierzchnikom tej osoby. Jeżeli osoba, która dopuściła się krzywdzenia, nie jest zatrudniona przez dany podmiot, lecz podmiot współpracujący lub jest wolontariuszem rekomendujemy wprowadzenie zakazu wstępu tej osoby na teren podmiotu. Jeżeli uznajemy to za niewystarczające, należy zmienić lub rozwiązać umowę z instytucją współpracującą w celu uniemożliwienia tej osobie kontaktu z dziećmi.

  • Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do

zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.

§ 28.

Krzywdzenie rówieśnicze

  1. W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez inne dziecko przebywające na terenie podmiotu (np. na zajęciach grupowych) należy przeprowadzić rozmowę z dzieckiem podejrzewanym o krzywdzenie oraz jego opiekunem a także oddzielnie z dzieckiem krzywdzonym i jego opiekunem. Ponadto należy porozmawiać z innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu.
  2. W trakcie rozmów należy dążyć do ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne dziecka krzywdzonego. Ustalenia są spisywane na karcie interwencji. Sporządza się dwie odrębne karty interwencji dla dziecka krzywdzącego oraz krzywdzonego.
  3. Wspólnie z opiekunem dziecka krzywdzącego należy opracować plan naprawczy, celem zmiany niepożądanych zachowań.
  4. Z opiekunem dziecka krzywdzonego należy opracować plan zapewnienia mu bezpieczeństwa, włączając w ten plan sposoby odizolowania dziecka od źródeł zagrożenia.
  5. W trakcie rozmów należy upewnić się, że dziecko podejrzewane o krzywdzenie innego dziecka samo nie jest krzywdzone przez opiekuna, innych dorosłych bądź inne dzieci. W przypadku potwierdzenia takiej okoliczności należy podjąć stosowną interwencję także w stosunku do tego dziecka.
  6. W przypadku, gdy dziecko krzywdzące nie uczestniczy w działaniach podmiotu (jest osobą „z zewnątrz”) należy porozmawiać z dzieckiem krzywdzonym, innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu, a także z opiekunami dziecka krzywdzonego celem ustalenia przebiegu zdarzenia, a także wpływu zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne dziecka. Kierownictwo podmiotu organizuje spotkanie/a z opiekunem dziecka, którym przekazuje informacje o zdarzeniu oraz o potrzebie/możliwości skorzystania ze specjalistycznego wsparcia, w tym u innych podmiotu lub służb oraz o sposobach reakcji na zdarzenie (poinformowanie sądu rodzinnego, poinformowanie szkoły, poinformowanie opiekunów dziecka krzywdzącego).

§ 29.

  1. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest dziecko w wieku od 13 do 17 lat, a jego zachowanie nosi znamiona czynu karalnego, należy o zdarzeniu poinformować pisemnie właściwy ze względu na jego miejsce zamieszkania sąd rodzinny lub policję.
  2. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest dziecko powyżej lat 17, a jego zachowanie nosi znamiona przestępstwa, o zdarzeniu należy pisemnie poinformować właściwą miejscowo jednostkę policji lub prokuratury.

§ 30.

W przypadku zgłoszenia/ujawnienia treści nielegalnych, szkodliwych lub nieodpowiednich do wieku, lub w przypadku zdarzeń godzących w bezpieczeństwo dzieci związanych z korzystaniem z Internetu należy:

  1. powiadomić opiekuna dziecka skrzywdzonego i dziecka udostępniającego treści;
  2. zdarzenie zarejestrować, przeanalizować oraz odpowiednio udokumentować;
  3. powiadomić policję/sąd rodzinny w przypadku podejrzenia popełnienia czynu zabronionego;
  4. zapewnić bezpieczeństwo i wsparcie dziecku poszkodowanemu.

§ 31.

Plan wsparcia

  1. Wobec dziecka poddawanego krzywdzeniu należy opracować plan wsparcia. Dotyczy to sytuacji krzywdzenia przez osoby dorosłe (pracownicy, inne osoby trzecie, rodziców/opiekunów prawnych) oraz inne dziecko. Plan powinien zawierać wskazania dotyczące podjęcia przez podmiot działań w celu zapewnienia dziecku bezpieczeństwa, w tym:
  2. sposoby odizolowania go od źródeł zagrożenia;
  3. wsparcia, jakie podmiot zaoferuje dziecku;
  4. skierowania dziecka do specjalistycznej placówki pomocy dziecku, jeżeli zachodzi taka potrzeba.
  5. Plan wsparcia powinien być opracowany z opiekunami dziecka i omówiony z dzieckiem. W przypadku, gdy opiekun jest osobą krzywdzącą dziecko, wówczas plan należy opracować w porozumieniu z rodzicem niekrzywdzącym.
  6. W tworzeniu planu wsparcia należy korzystać z możliwości i zasobów podmiotu oraz włączać inne specjalistyczne podmioty takie jak: lokalne ośrodki pomocy społecznej, ośrodki interwencji kryzysowej, poradnie psychologiczno – pedagogiczne, specjalistyczne poradnie rodzinne, ośrodki wczesnej interwencji, ośrodki wsparcia dziennego, środowiskowe centra zdrowia psychicznego dla dorosłych oraz środowiskowe centra zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, centra pomocy dzieciom (centrapomocydzieciom.fdds.pl), ogólnopolskie i lokalne organizacje pozarządowe zajmujące się wspieraniem rodziców i dzieci.
  7. Jako uzupełnienie działań można przekazać dziecku numer telefonu zaufania 116 111. Dorośli mogą skorzystać z Telefonu dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100.

Rozdział IV

Monitoring stosowania Standardów

§ 32

  1. Osobą odpowiedzialną za standardy ochrony dzieci w podmiocie jest: Szymon Dolega
  2. Osoba, o której mowa w punkcie poprzedzającym, jest odpowiedzialna za monitorowanie realizacji standardów, za reagowanie na sygnały naruszenia standardów, prowadzenie i analizę rejestru zgłoszeń oraz proponowanie w nich zmian.
  3. Osoba, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, przeprowadza wśród pracowników podmiotu, raz na 12 miesięcy, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów. Wzór ankiety stanowi Załącznik 3 do niniejszej standardów.

§ 33.

  1. W ankiecie pracownik może proponować zmiany standardów oraz wskazywać naruszenia standardów.
  • Osobna ankieta bądź inna forma oceny funkcjonowania standardów przeprowadzana jest wśród dzieci – Załącznik nr 4.
  • Osoba, odpowiedzialna za standardy ochrony dzieci dokonuje opracowania ankiet lub innych form oceny z przeznaczeniem do wypełnienia przez pracowników, dzieci i ich rodziców/opiekunów. Nadto dokonuje oceny zgodności standardów z obowiązującymi przepisami  prawnymi.   Na   tej  podstawie   sporządza  raport  z  monitoringu,  który następnie przekazuje kierownictwu podmiotu.
  • Po wprowadzeniu do standardów niezbędnych zmian, są one udostępniane pracownikom, dzieciom i ich rodzicom/opiekunom.

Rozdział V Przepisy końcowe

§ 34

  1. Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024r.
  2. Standardy zostają umieszczone na stronie internetowej podmiotu

Karta interwencji

1. Imię i nazwisko dziecka ……………………………………………………………………………

  • Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia) ………………………………………………..
  • Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia ……………………………………….
  • Opis podjętych działań, innych niż interwencja ……………………………………………

Data ……………………………………………………………………………………………….

Działanie ………………………………………………………………………………………….

  • Spotkania z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka ………………………………….

Data      ………………………………………………………………………………………………

Opis spotkania ……………………………………………………………………………………

  • Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe) zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ……………………………………………………………………………………………

wniosek o wgląd w sytuację dziecka/rodziny, inny rodzaj interwencji. Jaki? ……………………

  • Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencję) i data interwencji     …………………………………………………………………………………………..
  • Wyniki interwencji: działania organów wymiaru sprawiedliwości, jeśli organizacja uzyskała informacje o wynikach działania własnego/działania rodziców/ opiekunów prawnych ……

Data    ………………………

Działanie …………………..

Monitoring standardów – ankieta dla pracowników

  1. Oceń (w skali od 1 do 10) swoją znajomość standardów ochrony dzieci (1 – niska, 10 – wysoka)
    1. Jak oceniasz (w skali od 1 do 10) poziom znajomości standardów ochrony dzieci wśród personelu? ( 1 – niski, 10 – wysoki)
    1. Oceń (w skali od 1 do 10) swoją umiejętność rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci (1 – niska, 10 – wysoka)
    1. Jak oceniasz (w skali od 1 do 10) umiejętność innych członków personelu rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci? (1 – niskie, 10 – wysokie)
    1. Oceń (w skali od 1 do 10) swoja znajomość procedur            reagowania na symptomy krzywdzenia dzieci (1 – niska, 10 – wysoka)
    1. Jak oceniasz (w skali od 1 do 10) znajomość wśród personelu procedur reagowania na symptomy krzywdzenia dzieci (1 – niska, 10 – wysoka)
    1. Czy w Twojej ocenie konieczne jest podniesienie znajomości obowiązujących standardów ochrony dzieci wśród personelu? Jeśli tak, zaznacz w jakim obszarze;
      1. zasad bezpiecznych relacji pomiędzy personelem a dziećmi,
      1. zasad bezpiecznych relacji pomiędzy dziećmi,
      1. zasad i procedur reagowania w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka,
      1. zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych,
      1. zasad dostępu dzieci do Internetu i bezpieczeństwa online.
    1. Czy w Twojej ocenie konieczne jest podniesienie znajomości obowiązujących standardów ochrony dzieci wśród dzieci? Jeśli tak, zaznacz w jakim obszarze;
      1. zasad bezpiecznych relacji pomiędzy personelem a dziećmi,
      1. zasad bezpiecznych relacji pomiędzy dziećmi,
      1. zasad i procedur reagowania w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka,
      1. zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych,
      1. zasad dostępu dzieci do Internetu i bezpieczeństwa online.
    1. Czy zdarzyło Ci się zaobserwować naruszenie w placówce standardów ochrony dzieci? Jeśli tak – jakie zasady zostały naruszone (odpowiedz opisowo)
    1. Czy zostały wówczas podjęte przez Ciebie jakieś działania? Jeśli tak – jakie, jeśli nie – dlaczego? (odpowiedz opisowo)
    1. Co w Twojej ocenie szczególnie się sprawdza w standardach ochrony dzieci? Które zasady są trudne do realizacji? Zaproponuj zmiany i szkolenia.

Monitoring standardów – ankieta dla dzieci

  1. Oceń w skali od 1 do 10 swoje poczucie bezpieczeństwa podczas treningów (1 – niskie, 10 – wysokie)
  • Jak się czujesz w relacjach z personelem (trenerami, wolontariuszami) (1 – źle, 10 – bardzo dobrze). Uzasadnij krótko swoją odpowiedź.
  • Określ w skali od 1 do 10 poziom zaufania do personelu (trenerów, wolontariuszy, sędziów) (1 – niski, 10 – wysoki). Uzasadnij krótko swoją odpowiedź.
  • Oceń w skali od 1 do 10 swoje poczucie bezpieczeństwa podczas treningu (1 – niskie, 10 – wysokie)
  • Jak oceniasz swoje relacje z innymi małoletnimi z klubu? (1 – trudne, 10 – bardzo dobre). Uzasadnij krótko swoją odpowiedź.
  • Jak oceniasz swoje relacje z innymi małoletnimi, które nie trenują bezpośrednio z Tobą, ale spotykasz je w klubie itp.? (1 – trudne, 10 – bardzo dobre). Uzasadnij krótko swoją odpowiedź.
  • Czy zdarzyło Ci się być świadkiem przemocy podczas treningów? Jeśli tak, to jakiej? Napisz, co się wówczas zdarzyło i co zrobiłeś?
  • Czy zdarzyło Ci się doświadczyć przemocy podczas treningów l? Jeśli tak, to jakiej? Napisz, co się wówczas wydarzyło i co zrobiłeś?
  • Czy w miejscu, w którym odbywasz treningi, w widocznym miejscu są informacje na temat możliwości uzyskania pomocy w trudnej sytuacji, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży?
  • To jest miejsce dla Ciebie. Napisz, czego brakuje Ci w relacjach z personelem (trenerami) oraz podczas treningów i w standardach ochrony dzieci, co chciałbyś/chciałabyś zmienić, ale także co Ci się podoba.

Wzór zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

Miejsce, dnia…………………………………….. r. Prokuratura Rejonowa w        ¹

L. Dz. ……………..

Zawiadamiający:

Imię i nazwisko lub nazwa instytucji reprezentowana przez: …………………………

adres do korespondencji: …………………………

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

Niniejszym      składam      zawiadomienie      o      podejrzeniu      popełnienia                       przestępstwa

……………………………………………………………….                wobec                                                                                                        małoletniego

………………………………………………………… (imię i nazwisko, data urodzenia) przez

………………………………………………………………………..          (imię          i nazwisko domniemanego sprawcy).

Uzasadnienie

W trakcie wykonywania przez ………………………………………………………… (imię i

nazwisko pracownika) czynności służbowych (informacja o charakterze czynności, np. podczas treningu) ………………………………………………………………… (imię i nazwisko dziecka),                              dziecko                                                                      ujawniło

………………………………………………………………………………………².

Dalszy opis podejrzenia popełnienia przestępstwa

……………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………..………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

Mając na uwadze powyższe informacje, a także dobro i bezpieczeństwo małoletniego wnoszę o wszczęcie postępowania w tej sprawie.

Wszelką korespondencję w sprawie proszę przesyłać na adres korespondencyjny, z powołaniem się na numer i liczbę dziennika pisma.

………………………………………………… ……………………………………………… podpis pracownika        podpis osoby odpowiedzialnej za

podejmowanie interwencji

Załączniki:

  1. Dokument potwierdzający uprawnienie do działania w imieniu zgłaszającego.
  2. Ew. inne dokumenty

¹Zawiadomienie należy złożyć do prokuratury rejonowej właściwej ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

²Opis sytuacji, która miała miejsce. Należy uzupełnić zgodnie z tym, co się wydarzyło (ważne jest, by zaznaczyć np.: kiedy i gdzie miało miejsce zdarzenie, kto mógł je widzieć/wiedzieć o nim, kto mógł popełnić przestępstwo).

Wzór wniosku o wgląd w sytuację dziecka/rodziny

Wzór wniosku o wgląd w sytuację dziecka/rodziny

Miejsce, dnia …………………………. Sąd Rejonowy w      …………………………….

Wydział Rodzinny i Nieletnich L. Dz. ……………..

Wnioskodawca:

Imię i nazwisko lub nazwa instytucji

reprezentowana przez: …………………………………

adres do korespondencji: …………………………….

Uczestnicy postępowania: …………………………………….

(imiona i nazwiska rodziców/opiekunów małoletniego)

ul ……………………………………………………………..

(adres zamieszkania)

dane małoletniego: …………………………………………………………………………..

(imię i nazwisko dziecka, data urodzenia)

Wniosek o wgląd w sytuację dziecka

Niniejszym            wnoszę              o            wgląd             w            sytuację                              małoletniego

…………………………………………………………………………………………………… (imię i nazwisko dziecka, data urodzenia) i wydanie odpowiednich zarządzeń opiekuńczych.

Uzasadnienie

Opis                       sytuacji                       zagrożenia                         dobra                              dziecka

……………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………..

Mając powyższe fakty na uwadze, można przypuszczać, że dobro małoletniej/małoletniego

…………………………….………………. jest zagrożone, a rodzice nie wykonują właściwie władzy rodzicielskiej. Dlatego wniosek o wgląd w sytuację rodzinną małoletniej i ewentualne wsparcie rodziców jest uzasadniony.

Wszelką korespondencję w sprawie proszę przesyłać na adres korespondencyjny, z powołaniem się na numer i liczbę dziennika pisma.

…………………………………………

…………………………………………………

podpis pracownika                              podpis osoby odpowiedzialnej za podejmowanie interwencji

Załączniki:

  1. Dokument potwierdzający uprawnienie do reprezentacji zgłaszającego.
  2. Ew. inne dokumenty
  3. Odpis pisma

Uwaga:

Wniosek należy złożyć do sądu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dziecka, niezameldowania.

Należy zawsze podać imię i nazwisko dziecka i adres jego pobytu. Tylko w takim wypadku sąd może skutecznie pomóc, m.in. poprzez wysłanie do rodziny kuratora na wywiad.

Oświadczenie o zapoznaniu się ze standardami ochrony dzieci i zobowiązaniu do ich przestrzegania

Oświadczenie o zapoznaniu się ze standardami ochrony dzieci i zobowiązaniu do ich przestrzegania

………………………………………..

miejsce i data

Ja,                   ………………………………………………………………..                    nr                       PESEL

……………………………………………… oświadczam, że zapoznałam/-em się ze standardami ochrony dzieci (w tym zasadami bezpiecznych relacji personel – dziecko ) obowiązującą w

…………………………………………… i zobowiązuję się jej ich przestrzegania.

………………………………………..

podpis